Usługa Teczkomat

hand-517114__180Kolporter, z myślą o klientach swoich saloników prasowych i salonów Top-Press, wprowadził w grudniu br. nową usługę o nazwie Teczkomat. Dzięki niej można w salonikach spółki zamawiać praktycznie wszystkie dostępne w Polsce krajowe i zagraniczne tytuły prasowe.  Klienci saloników prasowych na terenie całej Polski mogą zamówić dowolny dziennik czy czasopismo z oferty dystrybucyjnej Kolportera. Opłata za zamówienie pobierana jest z góry, ale jeśli w czasie trwania zamówienia wzrośnie cena wybranego czasopisma, klient nic nie dopłaci, to ryzyko Kolporter bierze na siebie podkreśla Justyna Pietras, specjalista ds. produktu w Departamencie Sieci Własnej Kolportera.  Żeby złożyć zmówienie, wystarczy podać tytuł wybranego czasopisma oraz okres, w którym chce się otrzymywać zamówiony tytuł maksymalnie do trzech miesięcy. Zamiast daty końcowej, można podać liczbę np. 10 najbliższych numerów któregoś z tygodników.  Osobie, która zdecyduje się skorzystać z usługi Teczkomat, zostanie założone w saloniku specjalne konto. Po złożeniu zamówienia klient otrzyma potwierdzenie z kodem kreskowym. Właśnie kod, podczas kolejnej wizyty w saloniku, będzie podstawą do wydania zamówionych egzemplarzy czasopisma.  Ważną informacją dla zamawiających jest, że nawet jeśli nie zdążą odebrać czasopism w wyznaczonym terminie, zarezerwowane tytuły jeszcze przez miesiąc pozostaną w saloniku prasowym. Nie ma więc obawy, że jeśli klient np. wyjedzie na urlop, nie otrzyma zamówionych czasopism. Odbierze je po powrocie mówi Justyna Pietras. Departament zajmuje się dystrybucją prasy i książek na terenie kraju. Z sieci 20 oddziałów terenowych prasa jest dostarczana codziennie do ok. 36 000 odbiorców (w tym ok. 8 000 prenumeratorów).  Z departamentem współpracuje ponad 1 000 wydawnictw prasowych i książkowych. Ich produkty dostarczane są zarówno do sieci handlowych, jak i indywidualnych odbiorców. Kolporter S.A. obsługuje sieć Saloników Prasowych, Stoisk Patronackich, a także punkty sprzedaży prasy, które usytuowane są m.in. w dużych sieciach handlowych, na stacjach benzynowych, a także na dworcach, przy ruchliwych arteriach miejskich, w centrach miast oraz na stacjach warszawskiego metra.  Departament zajmuje się magazynowaniem, transportem, kompletacją, cross-dockingiem i co-packingiem. Spółka zajmuje się także doradztwem logistycznym. Na prowadzenie tych usług uzyskała certyfikat ISO 9001:2008.  Udział w rynku w połowie 2011 roku w zależności od metody użytej do oszacowania[10] waha się od 48,3% (dane Izby Wydawców Prasy[11]) do 52% (dane własne Kolportera na podstawie ilości sprzedanych tytułów).  Firma dystrybuuje ok. 5 tysięcy tytułów prasowych polskich i zagranicznych. Flota samochodów dostawczych i ciężarowych liczy 850 samochodów, które przewożą ponad 27 tys. europalet gazet i czasopism. Rocznie firma kolportuje 950 milionów egzemplarzy pism. Posiada 40 tys. m² powierzchni magazynowej (w tym 24 tys. m² Centrum Logistycznego Mościska). Kolporter obsługuje punkty handlowe i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą zlokalizowaną w sklepach detalicznych w Polsce sieć terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Firma jest właścicielem sieci „Saloników Prasowych”, salonów „Top-Press”, buduje sieć marketów spożywczych „Dobry Wybór”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *